De leegstand van winkels in het #centrum #Beverwijk is afgenomen: van 25,7% naar nog maar 7,4%!

28 dec 2018

In de visie Stadscentrum Beverwijk 2014-2020 heeft het college een doel geformuleerd voor het centrum van Beverwijk. Het moest weer een attractief en gastvrij winkelcentrum worden, waar men efficiënt en comfortabel boodschappen kan doen, maar ook gezellig kan winkelen. Om dit doel te bereiken zijn drie pijlers geformuleerd, ‘Winkelprogramma’, ‘Gastvrijheid en Communicatie’ en ‘Fysieke ruimte’. Op het gebied van retail zijn allerlei ontwikkelingen gaande: de belangrijkste is de enorme toename van webwinkels en de eisen van de hedendaagse consument die van shoppen een ‘experience’ wil maken. Om deze ontwikkelingen het hoofd te bieden en de leegstand in het centrum van Beverwijk aan te pakken, is gestart met een actief programma. Samen met de Vereniging van Eigenaren Beverwijk Centrum, gemeente, makelaars, stichting Beverwijk Centrum, De Nieuwe Winkelstraat, pandeigenaren en ondernemers is in 2018 de pijler Winkelprogramma doorontwikkeld. Naast het in de lucht brengen van de datingsite ‘leegpand zoekt huurder’, en het aantrekken van een matchmaker, transformeren en  het houden van vestigingsplaatsonderzoeken gehouden om nieuwe retailers, horeaca, maatschappelijke branches naar centrum van  Beverwijk te krijgen.De leegstand van winkels in het #centrum #Beverwijk is afgenomen in  drie jaar tijd: van 25,7% naar nog maar 7,4%! (stand per december 2018).